2 deel van deze reenachtige dag - Reisverslag uit Beijing, China van Brigitte Schooten - WaarBenJij.nu 2 deel van deze reenachtige dag - Reisverslag uit Beijing, China van Brigitte Schooten - WaarBenJij.nu

2 deel van deze reenachtige dag

Door: artoftea

Blijf op de hoogte en volg Brigitte

24 April 2012 | China, Beijing

na dat ik de vorige blog heb geschreven zijn we met onze regen kleding aan naar de metro gegaan, met een goede metro kaart is het zeker te doen. we willen bij het regent hotel gaan kijken voor een sport school, die was er wel maar helaas niet voor gasten van buitenaf zoals we wel op de website hadden gelezen. dus terug met de metro, het was erg druk , en helaas verliest deirdre haar kaartje , maar gelukkig spreektsze al een heel aardig mondje chinees , dus probleem was zo opgelost. daarna op zoek naar een bank en pin automaat , dat valt niet mee in Beijing. maar uiteindleijk gevonden. dit bleek bij een heel bijzonder teahous te zijn dus daar konden we echt niet om heen , lao she tea hous , echt gewelig. eerst heerlijke thee gedronken uit een gaiwan.we raakte in gesprek met de ober en hij ging ons helemaal rondleiden . wat een bijzondere dingen hebben we gezien ( weet helaas nog niet hoe ik hier foto's bij krijg.) daarna zijn we naar ons hotel gelopen dat bleek maar 10 min. lopen te zijn. eerst even op gewarmt en deirdre drogen sokken en schoenen. toen werdt het tijd om te gaan kijken wat we wilde eten. uiteindelijk kozen we voor de avond markt. er naar toe met de taxi , want lopen was toch wel erg ver.
de avond mark was zeer bijzonder, een lange straat met eet kraampjes , maar met zeer ongewonde dingen. zoals zeester, kalfsmaag, scrotum van een schaap, inktvis, vogeltjes, en zovoort , je wordt terplekke vegetarisch, gelukkig was daar ook aan gedacht, dus hebben we een groente dumpling en noedelsoep met brocoli , zeewier, op de smaak was redelijk, maar dit lopend buffet was zo klaar , leuk om mee te maken , ook hier heb ik foto's van.
maar verder was er niet zoveel in de buurt te doen , dus dan maar terug naar onze eigen hutong . en maar gelijk naar Helen's restaurant gegaan , ( hier kunnen we gratis op internet dus dat is wel lekker
we hebben hier ook nog maar even een toetje gegeten. over heerlijk fruit met soort van yoghurt er bij en natuurlijk 2 potten thee , terwijl we ons dag boek en blog bij werken. in tussen is het hier nu 22.30 en wordt het langzaam tijd om naar bed te gaan. mogelijk volgd morgen het fiets verhaal.
welterusten allemaal

  • 24 April 2012 - 19:45

    Joop:

    Heel veel indrukken, fiets ze morgen hoop een beetje droog is Groetjes tot de volgende keer.

  • 25 April 2012 - 05:51

    Rob:

    hoi
    zusje heb je het een beetje naar je zin

    kun je ook foto s er bij plaatsen
    of is dat niet mogelijk
    dat zou mooi zijn voor ons volgers

    gr rob

  • 25 April 2012 - 07:18

    Ada:

    Beijing is volgens mij een echte wereldse stad. Dat krijg je al als je jouw verslag lees. Ben benieuwd naar je volgende verslag. Geniet lekker en ik duim dat het droog blijft als je gaat fietsen.

  • 25 April 2012 - 13:51

    Brigitte Van Schooten:

    hallo Rob

    helaas vandaag mijn stekker vergeten mee naar internet cafe te nemen probeer er de volgende keer aan te denken.
    ikheb het hier prima naar mijn zin , echt heel bijzonder om het allemaal mee te maken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brigitte

Al van jongs af aan ben ik een enorme thee liefhebber. Omdat ik gezond leven van groot belang vind, vroeg ik me af of de diverse theesoorten die ik dronk wel zuiver en gezond waren. Daarom verdiepte ik me steeds meer in de vele soorten thee. Onderzoek leerde mij dat er eigenlijk maar een plant is waar thee van gemaakt wordt, de Camellia Sinensis (subtropische plant) en de Camellia Assamica (tropische plant). Wel heel bijzonder dus dat er van een plant zoveel verschillende theesoorten komen. Thee sommelier Op 11 april heb ik de opleiding theesommelier afgerond, en als afsluiting gaan we met de groep naar China provincie fijian, om daar zelf te gaan thee plukken. en in de praktijk daar ter plaatsen nog veel meer over thee te leren.

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 8632

Voorgaande reizen:

07 April 2014 - 18 April 2014

Darjeeling en Ilam

22 April 2012 - 30 November -0001

voor bereidingen voor theereis

Landen bezocht: