Thee reis India / Nepal - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Brigitte Schooten - WaarBenJij.nu Thee reis India / Nepal - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Brigitte Schooten - WaarBenJij.nu

Thee reis India / Nepal

Door: Brigitte van schooten

Blijf op de hoogte en volg Brigitte

19 April 2014 | Nederland, Tilburg

zoals jullie gemerkt hebben is het niet gelukt om tijdens deze bijzondere reis een verslag te schrijven , maar ik wil het jullie niet onthouden.
op 7 april heeft Frank me in alle vroegte naar Schiphol gebracht, waar ik mijn mede reis genoten heb ontmoet. Richard , Deirdre, Lena , Sylvia, Merijn, Jessica en Charlotte. Na alle verplichte incheck verplichtingen , zitten we in het vliegtuig, en vertrekt we om 8.55 uur op weg naar Munich om daar over te stappen naar Delhi. Als we op Delhi geland zijn en onze koffer hebben worden we verwelkomd door een jonge man met een Bordje in zijn hand waarop staat mevr. Deprettere the way of Tea . hij begeleid ons naar het hotel wat op de luchthaven zit . maar voor we daar zijn moeten we wel langs 7 controles. het lijkt ons meer op werkverschaffing dan controle , maar goed we moeten er op deze manier door heen.
het is een prima hotel waar we alleen de nacht door brengen en na het ontbijt
onze reis verder voort zetten met een binnenlandse vlucht.
we vliegen naar Badogra. als we in Badogra geland zijn staan er 3 auto's voor ons klaar om het laatste deel naar Darjeeling af te leggen .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brigitte

Al van jongs af aan ben ik een enorme thee liefhebber. Omdat ik gezond leven van groot belang vind, vroeg ik me af of de diverse theesoorten die ik dronk wel zuiver en gezond waren. Daarom verdiepte ik me steeds meer in de vele soorten thee. Onderzoek leerde mij dat er eigenlijk maar een plant is waar thee van gemaakt wordt, de Camellia Sinensis (subtropische plant) en de Camellia Assamica (tropische plant). Wel heel bijzonder dus dat er van een plant zoveel verschillende theesoorten komen. Thee sommelier Op 11 april heb ik de opleiding theesommelier afgerond, en als afsluiting gaan we met de groep naar China provincie fijian, om daar zelf te gaan thee plukken. en in de praktijk daar ter plaatsen nog veel meer over thee te leren.

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 8569

Voorgaande reizen:

07 April 2014 - 18 April 2014

Darjeeling en Ilam

22 April 2012 - 30 November -0001

voor bereidingen voor theereis

Landen bezocht: