laaste dag 2 dagen - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Brigitte Schooten - WaarBenJij.nu laaste dag 2 dagen - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Brigitte Schooten - WaarBenJij.nu

laaste dag 2 dagen

Door: artoftea

Blijf op de hoogte en volg Brigitte

16 Mei 2012 | Nederland, Tilburg

beste lezers jullie hebben nog de laatste 2 dagen van mijn reis te goed.

donderdag zijn we al zeer vroeg opgestaan want we vlegen terug van Wuyichan terug naar Xaimen. waar onze chaufeur anthonie ons zal opwachten en ons naar het luxe 5 steren hotel zal brengen.
als we op het vliegveld bepakt en bezakt ( we hebben Allemaal nog al wat gekocht , vooral thee) aankomen moeten we nog even wachten, we gaan maar thee drinken. als dan de boarding begint om 7.45 sluiten we aan in de rij, als we dan aan de beurt zijn worden we naar ze zijkant verplaatst en mogen niet doorlopen , het was ons niet geheel duidelijk waarom, maar even latern wel. er stonden 2 vliegtuigen en het eerst was dus niet voorons .
na een vlucht van 45 minuten komen we in Xiamen aan gelukkig komen onze koffiers snel.
dan staat Anthoni met een groot bord in zijn handen waar onze namen opstaan we volgen hem naar de auto en na kleine 20 minuten zijn we bij het hotel.
ieder gaat naar zijn kamer en spreken een half uur later weer af in de lobbie.
ik heb intussen het besluit genomen om deze dag in het hotel te blijven.
de rest wil nog wat gaan shoppen.
ik begin eerst met het in pakken van mijn rugzak en nieuwe handbagage koffer, dit was wel nodig daar ik nog al wat gekocht heb. na zo'n 5x in en uitgepakt te hebben kan ik tevreden zijn want het staat klaar.
de groep is nog niet terug en ik verwacht ze ook nog niet , dus ik ga van het prachtige park van het hotel genieten , helaas wel met paraplu want het regent. ik loop via het hardloop pad van 1,7 km wat is aan gelegd rondom het park en geniet volop van deze laatste dag.
als ik terug kom is de rest ook weer geariveerd.
ik ga nog even met Trees naar het zwembad waar we een klein uurtje zwemmen en van het bubbelbad genieten.
s avonds gaan we in het franse hotel restaurant eten . Helaas gaat richard niet mee hij is helaas aan het ziek worden.
optijd naar bed want de laatste nacht en dan begint de terug reis.
we kunnen het nog wel op ons gemak doen. want het vliegtuig vertrekt pas op 11.50
het intjekken loopt voorspoedig gelukkig , we hebben allemaal nog al veel bij,
de terug vlucht verloopt prima ,
helaas wordt richard wel zieker en volgens mijn heeft hij intussen ook koorts gekregen.
als we dan na 12 uur vliegen terug in de tijd om 18.40 aankomen
saat frank mij op te wachten en we zijn dan samen ook heeeeel bij dat ik weer veilig thuis ben aan gekomen.

voor degene die graag naar china opvakantie gaan kan ik adviseren om naar gulangue ( klein eilandje voor de kust van Xianmen waar ik al over schreef) en naar Wuyishan het natuurpark is echt zeer bijzonder en niet alleen om dat er thee groeit. Het is een beschremt park met pachtige bergen en rotsen waar door er de wondelijkste vergezichten ontstaan , daarnaast is er een prachtige flora en fauna te zien.

als ik dit schijf heb ik intussen ook mijn verjaardag en de wedstijd ducht tea kampionschappen ( wedstrijd voor theesommelier) achter de rug.
voor mijn vakantie had ik het eigenlijk alle voorbreidinge voor de wedstijd klaar.
maar ik had zulke mooie theeen gekocht dat ik het helemaal heb omgegooid
voor 3 nieuwe theeen heb gekozen en voor 1 thee een andere presentatie vorm heb aangepast.
helaas heb ik de wedstijd niet gewonnen , maar wel een pachtige ervaring rijker. en een heel bijzondere theemachien gekregen.
als je een mooi thee wil ervaren ,
laat het weten dan zal ik hem voor je zetten .
dit was mijn laatste blog hopelijk hebben jullie er vangenoten

  • 16 Mei 2012 - 06:59

    Ada:

    Fijn dat je zo genoten hebt van je tijd in China. Zo te lezen ook veel gezien en aan veel activiteiten mee gedaan.
    Ook fijn dat je weer goed bent aangekomen in Nederland. Wie weet zien we elkaar weer eens een keertje. Ga eerst genieten van de bruiloft van Chantal en Koen a.s. vrijdag. groetjes ADA

  • 16 Mei 2012 - 10:18

    Hannie:

    Hi Brigitte,
    Ik heb enorm genoten van je verhalen..... Een prachtige reis welke jij niet makkelijk zult vergeten. Onder het genot van 'de door jouw speciaal meegebrachte thee' wil ik de verhalen graag nog eens horen, en natuurlijk de foto's zien.
    Tot snel!

  • 16 Mei 2012 - 12:34

    Inge:

    wat is die reis toch snel gegaan. Je hebt ons zeer gedetaillleerd op de hoogte gehouden van alles wat je meemaakte. Ik vond het erg leuk om jouw reis bij te houden!!! Laat maar komen die foto's!

    Tot snel weer!

  • 10 Juli 2012 - 09:55

    HELLO:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brigitte

Al van jongs af aan ben ik een enorme thee liefhebber. Omdat ik gezond leven van groot belang vind, vroeg ik me af of de diverse theesoorten die ik dronk wel zuiver en gezond waren. Daarom verdiepte ik me steeds meer in de vele soorten thee. Onderzoek leerde mij dat er eigenlijk maar een plant is waar thee van gemaakt wordt, de Camellia Sinensis (subtropische plant) en de Camellia Assamica (tropische plant). Wel heel bijzonder dus dat er van een plant zoveel verschillende theesoorten komen. Thee sommelier Op 11 april heb ik de opleiding theesommelier afgerond, en als afsluiting gaan we met de groep naar China provincie fijian, om daar zelf te gaan thee plukken. en in de praktijk daar ter plaatsen nog veel meer over thee te leren.

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 8606

Voorgaande reizen:

07 April 2014 - 18 April 2014

Darjeeling en Ilam

22 April 2012 - 30 November -0001

voor bereidingen voor theereis

Landen bezocht: