Da Hong Pao show in Wuyshan - Reisverslag uit Peking, China van Brigitte Schooten - WaarBenJij.nu Da Hong Pao show in Wuyshan - Reisverslag uit Peking, China van Brigitte Schooten - WaarBenJij.nu

Da Hong Pao show in Wuyshan

Door: artoftea

Blijf op de hoogte en volg Brigitte

13 Mei 2012 | China, Peking

het is dinsdag avond en cindy heeft voor ons kaartjes geregeld om naar een theatershow te gaan. het blijkt een prachtig en indrukwekkend spektakkel stuk te zijn, het gaat over de geschiedenis van de Da hong pao thee. het is heel kleurrijk en met een bijzondere verlichting wordt ook de omgeving erbij betrokken , dus is de rivier de berg waarop aan en op de DaHongpoa groeit regelmatig prachtig verlicht. er doen zeker 100 mensen mee in dit spektakel stuk en de geur van de Da Hong Poa is hier zeer goed te ruiken en je waant je zo tussen de theeplanten.

woensdag de laatste dag in Wuyshan is aan gebroken. na een kaarig ontbijt van warme Soja melk en rijste pap, helaas waren de soort Bapoo broodjes op , we vragen er naar maar we krijgen het niet goed uitgelegd
even later komt onze chaufeur, Shuang Shuang ,met broodjes aangezet , waar we heerlijk van genieten.
Shaung Shaung is ook de eigenaar van het hotel samen met zijn vader.
na het ontbijt halen we Cindy op we zouden zelf thee gaan plukken. maar helaas regend het en dan wordt er niet geplukt zoals ik jullie al eerder heb uitgelegd. dus alternafief programma.
we gaan naar theefabriek in het centrum van de stad, het is de fabriek van Cindy. ook hier krijgen we een rondleiding. en drinken we thee in het kantoor . de hele familie werk zowat ind de fariek.
hierna gaan we nog wat shoppen , Robin had aangegeven dat hij nog op zoek was naar een witte gaywan. dus met z'n alle op zoek , helaas is het nog wat regenachtig , maar dat deerd ons niet.
dan lunchen we in de stad. als het droog was zouden we als nog thee gaan plukken, maar helaas het zit niet mee. ook blijkt dat het te ver weg is want op de lager gelegen gebieden is als geplukt, dus we zouden de bergen in moeten en dan nog 2 uur lopen voor we zouden kunnen plukken.
Cindy heeft geprobeerd om een curcus confucha te regelen , maar helaas is dat niet gelukt. maar ze heeft een alternatief , we gaan naar een thee winkel waar een prachtig chinees meisje ons de thechniek leert van de confucha. ook wij mogen oefenen maar dat valt nog niet mee.
ook houdt Richard hier een interveuw met Cindy over haar passie voor de thee en het verschil tussen lapsang sousong gerookt en niet gerookt.
ook nemen we een soort van promo filmpje op voor de Wuyshan thee. leuk om te doen en Cindy vindt het helemaal geweldig en vraagt of het ook op youtube komt te staan.

we gaan nog even terug naar de winkel van Cindy waar we weer theeproeven en dan kopen bij haar Jin Jun Mei thee dit is een zwarte thee van hoge kwaliteit.
daarna gaan we nog even shopen want RObin heeft nog geen witte gaywan.
ik zie dan een leuke kikker met een geldstuk in zijn mond en boedha die ik koop.
Dan komt Shuang Shuang ons weer ophalen. hij is in druk gesprek metnh Cindy, en dan legt ze aan ons uit wat hij vertelde. mijn Vader heeft jullie uitgenodigd om vanavond bij hem thee te komen drinken. we gaan daar natuurlijk op in.
na het diner komt Shuang Shuang ons halen en neemt ons mee naar het kantoor van zijn vader bij ons hotel. vader vindt het geweldig dat hij voor nederlander een confucha mag doen en we krijgen dan ook de ene na de nadere top thee te proeven.
Cindy vertaalt steeds voor ons zodat we ook alles komen te weten over de thee en de fabriek, ze hebben deze 7 jaar gelden gesloten maar ze hebben nog steeds top thee staan, de thee is van dusdanige kwaliteit dat hij alleen maar beter wordt naar mate dat hij ouder wordt. ook wordt ons duidelijk dat hij het contact persoon is van Lai-Kwan. Lai-Kwan heeft van uit Nedeland deze hele trip geregeld , en dat heeft ze supper gedaan. hierdoor hebben we echt hele mooie kontakten kunnen maken.
Dan is het tijd om afscheid te gaan nemen,maar eerst krijgen we nog ieder 2 tassen met deze exlusieve thee en daar bij doet hij dan ook nog een klein zakje van zijn lievelingsthee.
het is een kapitaal waard.
Richard en Deirdre hebben intussen nog e-mailadres uitgewisselt , je weet maar nooit waar het goed voor is.
dan gaat nog even de Telefoon van Vader en we zien dat hij een goude telefoon heeft en een horloge vol met briljantjes , we zijn dus bij een hele wel gestelde familie .
dan is het tijd om te gaan slapen
tot de volgende blog

Brigitte

Al van jongs af aan ben ik een enorme thee liefhebber. Omdat ik gezond leven van groot belang vind, vroeg ik me af of de diverse theesoorten die ik dronk wel zuiver en gezond waren. Daarom verdiepte ik me steeds meer in de vele soorten thee. Onderzoek leerde mij dat er eigenlijk maar een plant is waar thee van gemaakt wordt, de Camellia Sinensis (subtropische plant) en de Camellia Assamica (tropische plant). Wel heel bijzonder dus dat er van een plant zoveel verschillende theesoorten komen. Thee sommelier Op 11 april heb ik de opleiding theesommelier afgerond, en als afsluiting gaan we met de groep naar China provincie fijian, om daar zelf te gaan thee plukken. en in de praktijk daar ter plaatsen nog veel meer over thee te leren.

Actief sinds 16 April 2012