theetuinen - Reisverslag uit Xiamen, China van Brigitte Schooten - WaarBenJij.nu theetuinen - Reisverslag uit Xiamen, China van Brigitte Schooten - WaarBenJij.nu

theetuinen

Door: artoftea

Blijf op de hoogte en volg Brigitte

06 Mei 2012 | China, Xiamen

2mei we hadden ons voorgenomen om lekker vroeg te gaan sporten. dus laten we deweker optijd aflopen.
maar we zijn toch wel erg moe van de laatste dagen, dus Deirdere blijft lekker in bed liggen , en ik ga thee maken en geef haar dat op bed , wat een luxe . ik ga lekker in de gemakkelijke stoel zitten , en raken aan de praat , zo praten we echt een hele tijd als we zien dat het 8.30 is Deirdere gaat onder de douche dan gaat onze telefoon , ik neem hem op, uit het gebrekkige engels begrijp ik dat onze vrienden eerder landen dan gepland, dus moesten we een paar versnellingen hoger want we wille ook nog ontbijten.
dit doen we wel maar heel vlug wat erg jammer is wat het is een pracht buffet , maar ja dat mag ook wel in een 5 sterren hotel.
gelukkig is het vliegveld maar 15 minuten rijden.
de chaufeur heeft zo waar een naam bord bij zich met de 3 namen van onze vrieden er op . uiteindleijk landen gewoon om 10.15 zoals gepland, maar het is tohc wel super dat het hotel het allemaal mee in de gaaten houdt.
we gaan terug naar het hotel , we spreken een half uur later af. Richard , trees en robin richten hun kamer. eerst gaan we naar de schopingmoll , waar we bij tenfu confucha gaan doen. dus eerst aan de thee. daarna koopt deirdere ee koffer.
we zoeken een taxi en gaan naar de winkel die John ons geadviseerd heeft . wat een super zaak zeg, Dhr. Feng heeft hele prachtige teaware copy uit de songdynastie , wat we te zien krijgen kost dan ook minstens 2000 euro . Dhr. Feng spreek echt geen engels , het comuniseren is dan ook niet makkelijk, dhr. Feng gaat zijn buurman halen ( de eigenaar van een wijn winkel die spaanse wijn vekoopt). hij vertaalt alles , we krijgen 4 soorten thee te proeven uit prachtige dure kopjes.
als dank nodigen we Dhr. Feng uit om een wijntje te gaan drinken bij de buurman.
we tosten met een mooie wijn uitspanje en zitten gezellig te praten , maar dan geeft Dhr. Feng aan dat hij terug moet naar zijn winkel( hij had de duur alleen dicht gedaan en niet op slot dat hoef je bij ons niet te doen).
als we even later willen afreken dan blijkt dat Dhr. Feng al betaalt heeft met veel moeite legen we hem uit dat wij dit als dankje wel kado wilde aan bieden.

we gaan met 2 taxi's terug naar het hotel, wij gaan als eerste , en wachten bij de hooft ingang, het duurt erg lang voordat de rest komt .
nu bblijkt dat er nog een zij ingang is waar de andere zijn afgezet.
we gaan ideer naar onze hotel kamer en spreken om 19.15 af om te gaan eten. Trees is zo moe dat ze lekker in bed blijft. wij gaan bij het chineese restaurant op het terijn van het hotel eten. Richard heeft ons getrakteert.
om 22.30 gaan we slapen.
want moegen hebben we een pittige dag voor de boog. we gaan naar Anxi , de plaats van de Tie Guan Yin plantage's ,dit is een Oolong thee.
veel lees plezier en tot de volgende keer
gr. brigitte

  • 06 Mei 2012 - 12:40

    Yvette:

    Fijn te lezen dat je het naar je zin hebt. Ben wel erg benieuwd naar de foto's. En ben je al bij de theeplantages geweest? Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar of het zo super was... Maar dat zal vast wel. X van ons allemaal. PS mijn tel is nog stedes kapot ben dus nog niet bereikbaar.

  • 07 Mei 2012 - 07:31

    Frank Maasen:

    nou dat was weer een leuke ervaring nog veel plezier samen deze week gr frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brigitte

Al van jongs af aan ben ik een enorme thee liefhebber. Omdat ik gezond leven van groot belang vind, vroeg ik me af of de diverse theesoorten die ik dronk wel zuiver en gezond waren. Daarom verdiepte ik me steeds meer in de vele soorten thee. Onderzoek leerde mij dat er eigenlijk maar een plant is waar thee van gemaakt wordt, de Camellia Sinensis (subtropische plant) en de Camellia Assamica (tropische plant). Wel heel bijzonder dus dat er van een plant zoveel verschillende theesoorten komen. Thee sommelier Op 11 april heb ik de opleiding theesommelier afgerond, en als afsluiting gaan we met de groep naar China provincie fijian, om daar zelf te gaan thee plukken. en in de praktijk daar ter plaatsen nog veel meer over thee te leren.

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 8573

Voorgaande reizen:

07 April 2014 - 18 April 2014

Darjeeling en Ilam

22 April 2012 - 30 November -0001

voor bereidingen voor theereis

Landen bezocht: