goede aankomst - Reisverslag uit Beijing, China van Brigitte Schooten - WaarBenJij.nu goede aankomst - Reisverslag uit Beijing, China van Brigitte Schooten - WaarBenJij.nu

goede aankomst

Door: artoftea

Blijf op de hoogte en volg Brigitte

24 April 2012 | China, Beijing

hallo allemaal
zondag ochtend zouden ve om 9.30 vertrekken, maar er was een trafic jam in the air . dus moesten we wacht zeker 45 minuten, daarna op naar Parijs. waarwe een tussen stop hebben gemaakt.
op het vliegveld wat gegeten en gedronken, en weer naar het vliegtuig.
voor het grote lange stuk naar Bijing. het laatste stuk was het weer erg onrustig. echt niet fijn.
eenmaal op het vliegveld een taxi gezocht en op naar het Far East hostel , na een rit van bijna 1 uur kwamen we er aan.De kamer is redelijk schoon.
De hostel is midden in een hutong, het leven in een hutong is bijzonder. er rijden heel veel fietsen en electriche scooters die je niet aan hoord komen, dus er wordt veel getoeterd. daarna even de omgeving verkend. s'middags nog even een paar uur geslapen om bij te komen van de lange reis.
s'avonds hebben we gegeten bij de roasted duck. roasted duck is een specialiteit van hier, gelijk maar uitgeprobeerd, was erg lekker. daarna nog even geshopd. wat hebben ze hier toch prachtige thee winkels, echt verslavend .
toen maar op tijd naar bed, we er toch wel een hele lange dag op hadden zitten. vannacht heeft het flink geregend en er was onweer. ook nu regelnd het nog. dus tijd voor internet cafe op tezoeken.
morgen gaan we fietsen door Beijing we worden dan opgehaald door een nederlandse gids, dus dat komt wel goed. volgende keer vertel ik over de mijn ervaring met fietsen Beijing


  • 24 April 2012 - 06:16

    Yvette:

    Fijn dat je goed bent aangekomen... Wel jammer van het weer, hopelijk is het droog als jullie gaan fietsen.
    X Jeroen, Yvette & Mathijs

  • 24 April 2012 - 07:19

    Hannie Wolbert:

    Leuk te lezen en benieuwd naar de fietservaringen.... Pas op dat je steeds je eigen fiets terug vindt tussen de 9 milj bycicles in Benjin ;). Geniet ervan!!

  • 24 April 2012 - 07:26

    Trudi:

    dank je voor het nieuws. Leuk om zo op de hoogte te blijven. Geniet van de thee en de zon want die zal vast wel komen. Groetjes uit een druilerig Tilburg

  • 24 April 2012 - 08:22

    Wilma:

    Goed dat je een reisverslag bijhoudt! Kunnen wij ook een beetje sfeer proeven.

  • 24 April 2012 - 12:30

    Steffi:

    Goed dat je veilig bent aangekomen en het hotel meevalt! Ik ben erg benieuwd naar je volgende verhaal :-)

    Veel plezier!

    X Steffi

  • 24 April 2012 - 19:25

    Joop:

    Fijn dat je goed bent aangekomen, hoop dat je niet ziek bent geworden in het vliegtuig? Gezellige fietsdag morgen, Leuk dat we je zo kunnen volgen.Groetjes XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brigitte

Al van jongs af aan ben ik een enorme thee liefhebber. Omdat ik gezond leven van groot belang vind, vroeg ik me af of de diverse theesoorten die ik dronk wel zuiver en gezond waren. Daarom verdiepte ik me steeds meer in de vele soorten thee. Onderzoek leerde mij dat er eigenlijk maar een plant is waar thee van gemaakt wordt, de Camellia Sinensis (subtropische plant) en de Camellia Assamica (tropische plant). Wel heel bijzonder dus dat er van een plant zoveel verschillende theesoorten komen. Thee sommelier Op 11 april heb ik de opleiding theesommelier afgerond, en als afsluiting gaan we met de groep naar China provincie fijian, om daar zelf te gaan thee plukken. en in de praktijk daar ter plaatsen nog veel meer over thee te leren.

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 8604

Voorgaande reizen:

07 April 2014 - 18 April 2014

Darjeeling en Ilam

22 April 2012 - 30 November -0001

voor bereidingen voor theereis

Landen bezocht: